Melissa ♥

Tänkte berätta lite om Melissa och varför jag valde just henne som medryttar ponny :)
Melissa är ett sto på 8 år. Hon är 137 cm och viktbärande till en viss gräns. Hennes ägare är vuxen och kan rida henne :) Hon är grym i hoppning och jätte duktig i dressyr. 110 % trafiksäker men kan vara rädd för "spöken" :p HAHA Hon är en Welsh, skimmel ;)
Jag har ju haft Kenta förut (appaloosan) men sa upp honom eftersom att han var typ som en ridkolehäst. Och då alltså varför jag valde Melissa:
Jag sökte en häst som var mysig att pyssla med och som gillar att bli rycktad och sånt, en som kunde hoppa men även dressyr. En som man får träna och tävla på. En som var trafiksäker, en häst som var snäll men ändå kunde hitta på lite egna saker tex. att testa lite och så. Asså jag ville inte ha världens lättaste häst utan en som hade en egen vilja så att jag får kämpa lite och inte bara åka med. Och Melissa har ALLT som jag sökte. Hon är söt, snäll, mysig att hålla på med i stallet, beter sej inte som ston brukar (vissa ston brukar vara tjuriga så fort dom inte får som dom vill) men hon är typ "nöjd med livet" Hon älskar att hoppa, hon är hur fin som helst i dressyren, hon är jätte säker i skogen och aa hennes ålder, perfekt. 8 år är typ den bästa åldern tycker jag. Mellan 8-13 :)
men aja nu vet ni lite om henne och varför jag ville ha just henne 
Jag svarar på era frågor som ni ställde på frågestunden sen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0