jag ramlade av! :o HAHAHAHAHAHAH, fredag den 13:onde in my ass!

hahahahahahahahah, hej! :) Kom hem för kanske 2 timmar sen från Ludde♥ Älskade ponni! jag red i ridhuset med Isabelle (Ägaren) och hennes syster. Det blev som jag trodde, dressyr/hoppning! :D hihi, det var jättekul!
Jag började med att mjuka upp honom, gjorde väldigt många ridvägar runt hindrerna och bytte varv ganska ofta. Han blev jättefin men jag har inte fått tungan på ännu hur jag ska få honom lösgjord, det var bara lite i skritten som han började tugga på bettet, men eftersom det bara var andra gången jag red honom så gjorde det inget ;) Han var väldigt pigg idag, kul! :D Jag travade mest runt lite i ridhuset en stund och sen så tog jag några galopp språng. Sen när det hade kanske gått 10-20 minuter så började vi hoppa, Isabelles syster har också en ponny så vi hoppade när det var lite lägre hinder x) Vi hoppade hinder från 40 cm till 70-80 cm :) Vi började med ett kryss på kanske 40-50 cm som förra gången, de gick superbra! Sen så tog jag det igen och då gick det också super! Sen så hoppade vi på ett rätuppstående, gick också jättebra! Kom på det igen, superbra också, han är så duktig!! ♥ Sen så höjde vi och så skulle jag hoppa en bana, det gick väl bara men han stannade på första hindret, en oxer men när jag testade igen så hoppade han galant över! :D haha. Han blev VÄLDIGT het när vi hoppade banan så jag var tvungan att göra en volt och varva ner honom lite. men det är bara kul. Då vet man att han älskar det! :D Haha, och på sista hindret så råkade jag ställa mig upp för tidigt och ägaren liksom ställer sig i hoppsits självmant typ, de brukar jag också göra men jag vet inte riktigt vad som hände. Så han stannade och jag ramla av! hahahahahahahahah, DET VAR FAKTISKT FÖRSTA GÅNGEN JAG RAMLA AV, JAG HAR ALDRIG GJORT DET FÖRUT I MINA 7 & 1 HALVT ÅR! :O HAHAHAHA
Men jag gjorde inte illa mig eller nånting, tvärtom! På morgonen så gjorde jag något konstigt med min axel så jag fick jätteont i den och jag har haft det hela dagen, och nu när jag ramla av så slutade det göra ont :D haha, men iaf. jag ställde mig upp typ en sekund efter att jag ramlat av och Ludde sprang bort en liten bit, men stannade vid dom andra hästarna så jag kunde ta han x) haha, busiga häst! Då var det bara att hoppa upp och ta hindret igen, och då flög han jättefint över! :D Sen så räckte det, jag tog bara en guldig oxer en gång till och där så tänkte han stanna men hoppade ändå, så den tog jag om igen och då tvekade han inte! :)) ♥
Såhär såg banan ut, jag vet att jag suger på att rita. Så ni behöver inte säga det x) hahahahaha. Det var inte bara fyra hinder. Jag är nästan säker på att jag glömde något men aja, såhär såg banan ut iaf vad jag tror!



1. Oxern
2. Vattenhål eller vad man säger
3. andra oxern
4. Det rätuppstående
Jag tror att krysset också var med men jag är inte säker.. men såhär såg banan ut som jag hoppade!
Och det var på 4:an som han stannade och jag ramlade av på! xd haha

Jag ska dit igen på måndag men då blir det dressyrträning för Isabelle (Ägaren!) :D Hoppas det går bra då! ♥



Kommentarer
Postat av: Rebecca Eisengarten

sv: Jaha okej :) Söt iallafall!

Tack detsamma! :)

2012-01-14 @ 18:20:54
URL: http://rebeccaeisengarten.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0