hej!

tja, just nu så sitter jag i min säng och tar det lugnt. Det var jättekul idag! Som sagt så följde ju jag med Isabelle och hennes mamma när Isabelle skulle tävla sin andra häst Sprint. Jättekul och + att det var lärorikt! :) haha
Hon skulle tävla i Nyköping. Lokalt i 2 klasser, först 95 cm, då fick hon 12 fel + tidsfel. Sen på den andra klassen var det 1.10, då fick hon 4 fel för hon rev en bom. Så det var lite synd men jag tror att hon blev ändå ganska nöjd. Det såg jättefint ut!
jag fotade ju också lite men nästan alla bilder blev suddiga :s hahah, men här får ni två smakprov!
Fina Sprint och Isabelle på framhoppningen :)
hehe. som sagt, suddigt :p hahahah
Men aja, jag tyckte att dom båda var sjukt duktiga!
Jag kan berätta lite kort om dagen också bara för att jag har inget annat att göra xd hahah
Dagen började med att min mamma väckte mig vid 7, jag låg kvar i ca 8 minuter sen gick jag upp och klädde på mig, tog allt jag skulle ta med mig och sånt. Gick ner, åt lite frukost och sen så åkte jag och mamma ut till stallet vid klockan 8 typ :) Vi gick in i stallet och gosade lite med Sprint och Ludde, sen så kom Isabelle och hennes mamma så vi tog ut Sprint och började fixa med honom, sen så hjälpte jag Anna (hennes mamma) att ta ut ponnyerna till hagarna. efter det så lastade vi in allt i lastbilen som skulle med, sen så stod jag och mamma och pratade med Anna en liten stund tills Isabelle var klar med Sprint. Sen så lastade Isabelle in Sprint i lastbilen och så bar vi iväg!
Vi råkade köra lite fel först för att dom hade skrivit lite knäppt på vägbeskriviningen -_- dom kan ju skriva lite enklare? Men aja, så vi svängde av och körde tillbaka, sen så körde vi lite till och sen så var vi framme, fast innan vi fick åka och parkera så fick vi stå i en jättejobbig nerförsbacke och Sprint gillar inte så himla mycket att stå stilla i lastbilen. Men det gick bra! Sen så körde vi in på parkeringen och öppnade lastbilsdörren så att Sprint kunde kolla ut lite och gav honom betfor. sen så gick vi och kollade på startlistorna och kollade på lite andra ryttare och sånt. Efter ett tag så gick jag och Anna och fixade Sprint. Sen så kom Isabelle och sadlade honom. Satt upp och skrittade honom lite i kanske 1 halv timme eller mer. Efter det så var det dags för framridningen! Det såg jättefint ut på framridningen, jätteduktig! Men sen på tävlingen gick det inte lika bra, han gillar inte att hoppa så lågt så det var nog därför. han stannade på 2 hinder. Då fick hon 12 fel + tidsfel eftersom han stannade. Och jag vet vad ni tänker "Om han stannade 2 gånger så borde hon väl fått 8 fel bara?" men så är det inte längre, nu har dom ju ändrat regler!
Men aja, så första klassen gick väl halvbra men på alla andra hinder då han inte stannade så såg det galant ut!
Sen så skrittade isabelle av honom lite, vi tog av han sadel o träns, satte på han täcke och ställde honom i lastbilen igen. Sedan så gick vi och åt, kollade på startlistorna och kollade på andra ryttare! Efter det så var det dags igen, vi gick banan och efter det så gick jag och Anna och fixade Sprint igen. Sen så skrittade hon fram honom och sedan var det ju dags för framridning igen. Den här gången gick det nästan ännu bättre! Första bilden är från framridningen och andra bilden är från klass 2. Sedan var det dags för henne att tävla! Det gick jättebra! Det ända som gick dåligt var att hon hållde i honom ända in i hindret så han rev en bom. Men annars såg det också super ut!
Men sedan så skrittade hon av, lastade in och sådant. fixade allt och sedan så åkte vi hem. Stannade på MCdonald på vägen och sen när vi kom hem så lastade isabelle ur han, gick in med han i stallet och så tog jag och Anna ur alla saker :) När allt de där var klart och vi fixat honom och sånt så skulle Isabelle och hennes mamma börja mocka och fixa i stallet,
Så jag tog ut Ludde och började rykta och fixa honom. När jag var klar så red jag ut på deras gräsmatta och skrittade några varv i snön. Han var ganska så tittig runt skogen och så men han gjorde inget :)
Sen så red jag till paddocken och började trava lite. Jag behövde inte tänka på att lösagjöra honom och sånt idag för att idag så skulle han bara få sprinnga av sig lite och sånt eftersom han bara fick skritta igår. Men han började gå på tyglen och mjuka upp sig själv! Eller asså jag mjukade ju upp honom med många ridvägar och sånt men han började gå på tygeln själv xd  Söta Luddis! ♥ Men aa, sen blev han lite busig också, bockade ett litet språng, så söt. han tyckte det nog var kul att springa av sig lite :P jag galopperade i kort galopp på kortsidan och sen så längde jag på stegen på långsidorna! Han tyckte det var så himla mysigt! ♥ Men aa, sen så hade jag kanske ridit i 35-40 minuter så jag travade av han lite, skrittade några varv också, hoppade av och gick en volt med han också. Sen så gick jag in och fixade honom, tog in han i boxen och så gav Isabelle honom hans kvällsmat!

Ja, det var väl hela kvällen, sen så gick vi in i deras hus och drack typ te och hade det allmänt mysigt medans vi väntade på att min mamma skulle komma :p hahah, dom är verkligen så himla snälla!
Jag och deras hund Malva busade lite också, så himla söt! Sen så kom mamma, vi åkte och köpte pizza (haha, tjockis familj! haha, nerå :)) och sen så har vi bara varit här hemma!
Det var väl allt... :)
_________________________________________________________________

Ajuste! Den 14 så ska jag förhoppningsvis ta med Ludde till min ridlektion på BRS :D Och den 19/2 så är det
Pay and jump på BRS så då ska jag "tävla" på den :))
men vi hörs mer imorgon. är ganska så trött, haha! herrå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0