Voltige + vanlig ridning på Taffsnäs!

Hej!
Igår efter Ludde så åkte jag till Ida. Sov över där och idag åkte jag med henne till stallet för hon skulle till sin sköthäst! åkte ut dit vid 12 typ.
först så tog vi in Vilje och Sindar (två fjordingar), fixade dom lite.
sen longerade Therése, Daniella och jag Sindar i ridhuset. Först så testade Daniella lite voltige på han. Det gick jättebra! Sen så var det min tur!
Jag kände mig som ''tjejen med balansen'' idag :D haha, det gick jätte bra även fast jag inte har ridit voltige på typ flera år...
först började vi med grundsits i både skritt, trav och galopp. Bild på grundsits finns här nedan:
(Ingen av bilderna är mina, allt lånat från google)
Sen körde jag tranan:
sen ljuset:
sen så stog jag bara på knäna med armarna ut i luften :) (vi stod inte stilla)
sen stod jag helt upp på hästen! Skitkul xd hahahah (ingen hållde i som på bilden)
Går inte att få med de andra övningarna på bild.. Men här är det jag gjorde mer iaf:
1. jordenrunt 2. sätter sig i damsadel. 3. sätter sig baklänges 4. sätter sig i damsadel igen fast åt andra hållet, och sen tillbaka som vanligt.
sen när jag skulle sitta av så fick jag glra två gånger xd hahaha, först så bara glev jag ner från hästens rumpa. Och andra gången så gjorde jag en volt ner från häst ryggen! :D hahah, det låter lite fucked up men de var det inte. det är bara tyo svårt att förklara... Men här är tyo en ganska så bra förklaring: 1. la mig på rygg 2. tog tag i hadtaget på voltigejorden med ena handen och tog tag i svansen med andra. 3. gjorde en bakåt kullerbytta och landade med fötterna i marken :) som sagt så kunde jag inte förklara särskilt bra, men aja! Ni förstår nog ;) hahahah
Men aja, sen efter det så skrittade vi av dom och tog upp dom till stallet där vi sedan släppte in dom i deras spiltor. Efter det tog vi in alla andra fjordingarna. Och efter DET xd hahahah, men aja efter det så skulle vi rida ett vanligt ridpass. Så då hämtade ida sin sköthäst och Thérese hämtade en frieser som heter Arwen.
Och jag fick en skitsöt fjording som heter Walle ♥ Och Daniella hade en fjording som heter Ojnar eller nåt sånt x)
Men aja. Det gick sjuktbra! Gick i form typ hela ridpasset och sen så la vi fram ett sockerbits hinder och 3 travbommar. Jätteduktig var lilla Walle! :D hihi.
Hoppas jag får hänka på någon mer gång dit! Kanske rida Walle igen... :3 H0H0! hahahahahahahah
Men aja. hejdå ♥
här är en bild på Walle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0