Vi kommer klara det tillsammans :)

Melissa har ett problem och jag har ett. Hennes problem är att hon är rädd för andra hästar, saker i sin omgivning och vissa människor vilket kommer bli ett problem för mej när jag ska tävla. Och mitt problem är att jag är rädd för att hoppa. Men jag har kollat hur man kan göra osv med det. Men det ska mamma och jag börja träna på  på våren när snön är borta. Melissas problem ska vi börja träna idag. Jag ska leda henne i grimskaft runt några hus och vid traktorer och sånt. Bloggar mer om hur det gick när jag kommer hem.

Sen kommer ju Ammii, Minna, jag och mamma rida och då kommer vi träna Melissa så att hon inte ska vara rädd för Isan (Ammiis och Minnas häst) Och sen kommer vi träna så att hon inte är rädd för Ammii och Minna. Första gången som vi red med dom kunde inte jag följa med Isan, Falcon och Hrimmis ut i skogen eftersom att Melissa fick panik när hon fick syn på dom. Så jag fick rida själv i paddocken medans dom mamma, Falcon, Minna, Isan, Pernilla och Hrimmis var i skogen. Ammii och Lollo var ju oxå med i paddocken men dom fick sitta utanför eftersom att Melissa var osäker med dom. Så jag har en del att träna på men det kommer gå fort och det kommer bli bra. Men jag kommerinte bara träna på det här. Jag kommer rida helt normalt med Falcon och mamma för hon är inte rädd för dom ;)
Men iaf.. Idag ska jag och mamma värma upp i paddocken, mormor och morfar ska följa med och titta på Melissa :) och sen ska mamma och jag ut i skogen och sen när vi kommer tillbaka ska mamma och jag byta häst :) jag ska rida Falcon i paddocken och mamma ska leda Melissa runt hus och föremål som hon är rädd för som jag har berättat ;) haha men aa jag tror att det kommer bli en JÄTTE rolig dag och SUPER roligt att mormor och morfar ska titta på Melissa :D
Men aa nu ska jag börja fixa mej, hejdå!


Älskar er, Falcon och Melissa :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0