Trodde aldrig att det skulle bli just DIN häst :o

hahah är typ fett glad!! Som ni vet så var jag i Dalsta nyss och kollade på hästar och Kiki, som är stall chef, stallets tränare, stallets person som rider in hästar och rider tilll hästar.. Hon sa att JAG kunde få bli SKÖTARE på hennes tävligshäst som tävlar i galopp. Ni kanske inte tycker att det är så stort att bli skötare men det tycker jag för det är Kikis häst och hon är jätte rädd om sina hästar och låter inte vem som helst röra hennes hästar så att hon frågade mig är väldigt stort. Och sen finns det en tinker som är 4 år. Han är inte inriden än men Kiki har ridit in honom om ett halvår och nu kanske jag ska vara skötare på honom oxå, tills han har blivit inriden (om ett halvår) för då ska jag bli medryttare på honom. Men det är ju bara kanske. Men ändå!! Nu har jag en sköthäst som jag ska vara hos på tisdagar och söndagar. Och sen kommer det bli samma dagar på Tinkern. Och sen kommer jag bli medryttare på den om ett halvår. Så jag kommer vara med från början kan man säga. Först skötare och sen ska vi utvecklas tillsammans :)
Men nu ska jag berätta om min sköthäst...
Han är ett Fullblod på 17 år tror jag. Han är fux med bläs. Anledningen till att jag inte fick bli medryttare på honom är för att eftersom att han tävlar så är han "galen" att ridas. Så Kiki vill inte att nån annan förutom hon rider honom. Men aa han är hur snäll som helst att sköta. Och sen i boxen när man är där kan han lägga sig ner och då vill han att man ska klappa och klia honom på halsen, magen och huvet :') hihi såå söt! Och han heter Håkan :p , ja det var typ det jag vet..
Jag har inga bilder på han som jag har tagit själv men det kommer sen på söndag för då ska jag till honom. Men här är en bild på honom som är tagen av nån annan:


Här är han, Håkan, min sköthäst :D det är han som har ryttaren med blå hjälm :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0