Pay and jumpen igår då! :)

Hejhej! haha, förlåt att det har tagit så lång tid att få ihop det här inlägget :P men jag har inte haft så mycket tid :s Aja. Men nu så blir det äntligen av! :) haha

Pay and jump på BRS den 19/2-12:
Jag hade missuppfattat tiden dagen innan så jag ställde klockan på 7:00
Sedan så vaknade jag och gick bort och frågade pappa om han inte också skulle gå upp för vi skulle ju åka till stallet om 1 och en halvtimme? Men då sa pappa att jag skulle vara där halv 11, där ser man. Så jag la mig tillbaka i min varma, mysiga säng och sov i ungefär en timme till. Klockan blev 8 och jag orkade inte sova mer, kollade på ett tv program på Ipaden, sen så blev klockan 9. Seg som jag är låg jag kvar lite till i sängen även fast jag var ganska så pigg, men sen gick jag upp och tog på mig mina 'tävlingskläder' drog på mig ett par mjukisar över så att jag inte skulle smutsa ner mig vilket jag gör ganska ofta xd
Jag åt frukost och kollade så att jag hade med mig allt jag skulle ha, sen så var klockan typ 10:18 eller nåt så vi satte oss i bilen, åkte och lämnade min brorsa i idrottshuset för han skulle ha handbollsmatch, sen åkte pappa och lämnade mig hos Ludde! Pappa åkte och kollade på Viktors match medan jag var i stallet. När jag kom in i stallet så var Isabelle och hennes syster Chloé ute och red sina andra hästar (Chloé red sin andra ponny Bisette och Isabelle red sin häst Sprint) och deras mamma mockade lite i Sprints box, så jag grep tag i en skottkärra och en grep och mockade Luddes box :) medan jag mockade så kom Isabelle och Chloé hem! Dom fixade hästarna lite snabbt och tog ut dom i hagarna, sen så mockade de dom  andra två boxarna och jag började bära ut kassar med saker vi behövde med oss till brs! HAHAHAHAHA, det här inlägget kommer ta flera timmar, One Direction♥ distraherar mig med sina otroliga braiga låter som jag baramåste sjunga med på, och jag är INTE bra på att sjunga och skriva samtidigt :s
Men aja! haha, aa. sen när jag burit ut typ allt som skulle med så körde Anna (deras mamma) fram hästlastbilen tror jag, eller så gjorde hon det lite senare, och jag gick in i sadelkammaren och smörjde mina skor och schaps! Nice! :thumbup:
Sen så tog jag in Ludde från hagen klockan halv 12 exakt x) haha, dom andra gick och bytte om så jag började borsta honom och göra han fin :) Efter det så gjorde jag en fläta i hela hans svans (vi brukar göra det istället för att ha något svans skydd) och tog på han täcket och transportskydden. Isabelle gjorde en liten söt knopp av hans pannlugg eftersom jag skulle ha luva på honom idag.
image description
sötisen efter att jag precis tagit in honom!
Medan jag gjorde allt det där så hade dom andra bytt om klart och hennes syster Chloé hade tagit in sen andra ponny Devosion som idag också skulle med och "tävla" :)
När alla var klara och allt inpackat så lastade jag in Ludde i lastbilen! Han var jätteduktig, fast det var ju liksom ingen nyhet, han är alltid duktig! :) haha
image description
älskade Luddis som otåligt väntade på att få åka och hoppa!
image description
titt tutt! Haha, ser ni hur gullig han blev i den lilla knoppen?! :D haha
Efter att jag lastat han så satte jag mig i bilen (det fick inte plats i lastbilen så jag, isabelle och hennes pojkvän fick åka i pappas bil dit) och så bar det iväg! Det tog inte så lång tid till Brs eftersom det ligger ganska nära, när vi kommer dit så åker vi in på och parkerar bilen på parkeringen och Isabelle och Chloés mamma åker och parkerar på transportparkeringen! Så fort pappa hade stannat bilen så hoppade jag ut och gick bort till lastbilen, där så öppnade vi den och lastade ut dom. Deras mamma gick bort lite med dom så att dom fick skritta lite medan vi gick till sekretariatet och betalade samt sa att vi var där aa, ni vet ;) NÄr vi gjort det så köpte vi typ lite lunch och väntade på att få gå banan. När banan var klar så gick vi ner och kollade vilka hinder som var vilka och sånt. Jag gick banan kanske 3-4 gånger, egentligen hade inte det behövts för den banan var ganska enkel, men isabelle ville det för att jag skulle liksom förstå hur man ska gå en bana och man ska faktiskt gå en bana ca 3-4 gånger! :) haha, sen när jag hade den i huvudet så gick jag med snabba steg till lastbilen igen där Ludde redan var kvar och vi hade lite bråttom så jag fick slänga av mig mjukisarna och det och sätta på mig mina "tävlingsgrejor" sedan fick jag hoppa upp på Ludde och eftersom han var framskrittade i typ en halvtimme så började jag trava efter några skrittsteg för jag hade ändå ganska bråttom till framhoppningen.
När jag kom fram till lilla ridhuset där framhoppningen hölls så fick jag gå direkt in och jag började arbeta honom i traven, känna att han liksom var med mig och försökte få honom lite alert, i ett bra tempo. Han var jätteduktig under hela framhoppningen! Stannade bara en gång, det var på oxern. Men sen hoppade jag den igen och då flög han över som vanligt! ♥
Sen var det dags att gå ner till stora ridhuset där själva "tävlingen" hölls! Jag travade runt på en liten volt där ute i några minuter och sedan så fick jag ställa mig i själva gången där dörren in till ridhuset var. Ponnyn innan mig hette Flikan och är ett riktigt bus sto! Hon är en liten b-ponny som gämt bockar och gör allt möjligt! Kastar av folk gör hon ganska ofta också! Haha, så jag visste att det skulle bli lite problem innan mig x) 3 ramlade av på henne. Först ägaren, sen hoppade hon upp igen, blev avkastad igen, sen vill hon inte upp mer. Då fick hennes storasyster hoppa upp på busfröt och försöka på ett hinder, också hon blev avbockad! Det slutade med att ägaren bärdes bort på bår? hehe, inne på banan så hade man hört att Elin (ägaren) hade skrikit: Nä nu jävlar, nu slaktar vi den här idioten!
HAHAHAHAHA, stackars Elin :/ Men hoppas det gick bra för henne sen på sjukhuset (om hon åkte dit) sen var det jag, jag kände att han tände till lite när vi kom inte på banan, det var kul! Jag tog några volter i galopp innan för att känna att han var med mig, innan jag började rida mot första hindret. Första hindret hoppade han super duktigt över, andra hindret så råkade jag sakta av till trav och då kände väl han att 'ja, nu saktade vi av till trav, då har jag mitt tillfälle!' eller nåt sånt. Men jag fick galopp igen rätt fort men ändå så hade han blvit fast besluten av att stanna på tvåan. Jag vände, fattade galopp och hoppade om det, då flög han över! Och alla andra hinder gick också galant!
här ser ni videon nedanför:
Sedan efter så ville isabelle att jag skulle hoppa om för att jag vet inte riktigt, men jag kände också att jag ville det, i För faktiskt, på tvåan jävlades han bara med mig! Så då hoppade jag om och han flög över alla hinder superfint! Vi hade ett jättebra tempo, bra vägar. Vi verkligen satte det! Video finns här nedanför:
Här ser ni själva hur bra det går :) haha *skryter* nej men jag blev supernöjd! Även fast han stannade första gången! ♥
Min kompis Louise fotade också lite när jag red, men nästan alla blev för suddiga för att man skulle kunna se dom x) haha, så här är iaf två stycken:
image description
:)
Det var en som heter Frida som fotade också, men jag har inte fått bilderna än!
Men aja. Efter "tävlingen" så red jag tillbaka till lastbilen, där isabelle bytte om och fiaxe medan jag skrittade av han lite på parkeringen där. Sedan så hoppade jag av, och klappade han mycket, han hade ju varit superduktig! Sen så kom pappa med en fanta till mig och en rosett ;) HAHAHAHAH, han hade köpt den för man får ju ingen där, men det kändes typ ändå som att jag "vunnit" den för att det var bara dom som vart nollade som fick köpa x)
image description
Sen efter det så red Isabelle upp till framridningen, hon skulle "tävla" honom i 80 cm.
Jag gick till läktaren i stora ridhuset för jag skulle kolla på Ida när hon tävlade ridskolehästen Stella. Dom var jätteduktiga!
image description
efter det så gick jag upp till framridningen och var med Isabelle när hon framhoppade och sånt.
Sen så kom ida när hon fixat klart Stella. Så då var vi lite med varandra, kollade på framhoppningen osv. Sen var det dags för Chloé (hennes syster) att komma in i stora ridhuset och hoppa! Det gick inte så bra... på det sjätte hindret så stannade Devosion och river hela hindret, och Chloé fick hinderstödet på sin tandställning! Så hon fick skitont och det började blöda jättemycket :( Och då fick hon rida tillbaks till lastbilen, sen så var det Isabelles tur på Ludde! :D Det gick jättebra! Han stannade bara en gång och det var på 6:an men hallå?! Dom hade gjort banan as-kast! Så man kan fatta varför han stanna, men egentligen så jävlades han lite också.. Men efter det så red vi till lastbilen igen, pratade lite med Chloé oich såg hur hon mådde. Det var inte så bra och hon kunde ju inte rida mer idag iaf så då ville vi helst åka därifrån men hon ville hoppa 90 cm klassen som hon var uppskriven på ändå även fast hon hade ont och knappt kunde prata :p haha Men sen så satte hennes mamma stopp för det och sa att "nu åker vi hem." Så då borstade jag av Ludde lite snabbt och satte på täcket och transportskydden, sen så lastade vi in honom och lastade in Devosion också. Efter det så gick jag, Isabelle och hennes pojkvän till sekretariatet för att säga att Chloé inte kunde tävla. Då fick vi pengarna tillbaka ;) Sen typ fikade vi i några minuter och sen åkte vi tillbaka hem till stallet. Det hade börjat regna typ snö och regn (?) så det var inte så mysigt väder :s haha, men aa. Vi lastade ut hästarna och tog av transportskydd, ställde in dom i boxarna, sen så lastade vi av allt som vi tagit med och aa. Sen fanns det inte s¨mycket mer att göra.. Så pappa och jag körde hem :) Det var verkligen en jätterolig dag! Och till er som tycker att jag gör en sån stor grej av det, att det bara är en pay and jump så jag kan väl tagga ner lite? Snälla. Låt mig. Jag vet att det bara var en pay and jump, en träningstävling, men det varförsta gången jag åkte bort med Ludde och liksom tyo "tävlade" dårå. :)

HAHAHAHAHAHA, jag hade rätt om det här inlägget! Det tog en kväll och en liten bit av morgonen att göra :') hahaha, jag blev inte klar igår så jag fick skriva klart idag xd
Men nu är det i alla fall klart! :) :thumbup: Men nu måste jag äta frukost, bye!
GLÖM INTE ATT FRÅGA FRÅGOR PÅ FRÅGESTUNDEN! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0