Ludde today!

Hej, berättade ju inte hur det gick och sånt hos Ludde i lördags. Så det tänkte jag göra nu! :)
Jag fick skjuts ut vid ungefär ett, kvart över ett. Då så på vägen så mötte jag och pappa Isabelle och hennes syster och deras mamma med lilla Malwa (deras hund)!  Dom var på väg ut med deras andra hästar, Sprint och Devosion (stavas?) Så då hoppade jag ur bilen och hängde med på en liten promenad. Sen så när vi kom tillbaka till stallet så tog jag ut Ludde i stallgången och började fixa med honom ♥
Eftersom han var lite svullen och varm i ena framknät i fredags så tog vi det lugnt idag och skrittade vara ut en liten sväng barbacka. Jag red på Ludde medan Isabelle gick med för att hon skulle bara ta ut Malwa på en liten sväng till.
Och det var nog ganska bra att hon följde med för sen så blev han lite busig :p hahaha ♥
Men det gick jättebra! Han är så bäst och mysig! Sen när vi kom hem till stallet igen så fixade jag honom och ställde in honom i boxen. Vi fixade klart lite i stallet och sen så visade Isabelle mig hur man lindimentar!
För att Isabelle är borta idag så då ska jag lindimenta hans framknä efter att jag ridit!
Idag så ska jag rida som vanligt igen för Isabelle som red han igår sa att han kändes bra så det var bara att rida lite som vanligt!
Jag ska börja med att mjuka upp honom, rida mycket på volterna, rida slutna och öppna osv.
Försöka få han lösgjord och sånt.. Efter att jag ridit dressyr i kanske tio min, en kvart, kanske mer så ska jag börja hoppa lite små hinder som ligger på kanske 50-65 cm. Men jag ska inte hoppa så mycket.
Men aja. Bloggar mer senare. Innan jag åker till stallet så ska jag bara barnvakt till Lowe. Mina föräldrars kompisars son. 5 år, jättesöt! :) hahah Men aja, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0