Konstig människa eller vad?

Jag hittade en ponny på blocket och skrev såhär:

Hej. Jag är intresserad av din D ponny. Jag är en tjej på snart 14 år som har ridit i ca 9 år. Jag har varit medryttare förut och gått på ridskola. Jag är bilburen av en hästvan mamma som även kommer vara med mig i stallet. Jag vet att annonsen är gammal men jag tar alla chanser jag kan få då jag har letat medryttarhäst i 5 månader utan att hitta den rätta. Hör av dig :)
Mvh Isabelle

Och vad får man tillbaka, jo:

Hej. Känns som att du är VÄLDIGT
kräsen av dig om du letat i 5 månader utan att hitta något. Då är säkert min ponny inget för dig heller..

Och då svarar jag såhär:

Nej det jag är inte kräsen?! Det är bara det att jag inte har hittat den rätta. Och vadå, är inte din ponny något för mig HELLER bara för att det har gått 5 månader utan att jag har hittat DEN RÄTTA!? Så bara för att man letar efter den absolut bästa och att det har tagit 5 månader så vill du inte ha mig? Det kanske är just DIN ponny som är den BÄSTA, men nejnej du vill inte ha mig eller ge mig en chans bara för att jag har sökt häst i 5 månader, eller?

Och då svarar hon:

Precis, jag vill inte ha dig för att du har letat medryttarhäst i 5 månader.


Asså seriöst?! Hur tänker hon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0