Jag kommer aldrig ge upp!

Först gick jag på Karlslunds ridskola.
Sen hade vi foderhästar tror jag. Pixie Pennie och Rasken. Dom hästarna fixade Erika (min låssas mamma) till mej och Nattis (min låssas syrra) Men det var ju shettisar och en B ponny tror jag. Så vi slutade ha dom.
Då..
Först var det Jock. Jag var medryttare på han i ungefär ett år. Sen behövde dom inte medryttare längre för att dom gjorde ett eget stall på tomten.

Kommer aldrig glömma våra minnen, Jock.
Sen provade jag Palema men hon var för pigg för mej då. Jag var typ 8 då eller nått. Så henne blev det inte. Men det var ganska tur att jag inte tog henne för Om jag skulle ha tagit henne skulle jag bara varit medryttare på henne i nåra månader för hon såldes sen.

Palema. Hon var så sjukt fin ..
Så efter det började jag på Skrefsta ridskola och där har jag gått sen nu. (jag slutade förra terminen)
efter några år på ridskolan så blev min mamma medryttare på ett fullblod och då efter några månader fyllde jag år och då hade mamma fixat så att jag skulle få rida ut med henne och då skulle jag få låna ett halvblod. Så efter ridturen var jag helt kär i honom så jag frågade om jag fick bli medryttare och det fick jag! Så då blev jag alltså medryttar epå Kodak och mamma och jag kunde rida tillsammans. Men sen flyttade Kodak stall men jag hade fortfarande kvar honom. Det var mamma som slutade på sitt fullblod. Men jag ville aldrig släppa Kodak. Han var den perfekta hästen man kunde hitta. Jag lovade honom att jag skulle ha kvar honom tills döden skillde oss åt. Och jag höll vad jag lova. Efter ett och ett halvt år med honom så dog han i cancer. Den var den bästa tiden i mitt hästliv. När jag var medryttare på honom. Men den sista tiden blev inge bra. Jag ramlade av och eftersom att han hade cancer blev han personlighets förändrad. Men ingen visste att han hade cacer då. För om vi visste det tidigare hade det kanske gått att rädda honom. Men jag kommer ihåg att vi hade jätte kul tillsammans men även att jag var arg på honom ibland. Den näst sista gången jag kom dit var han jätte dum mot mej eftersom att han hade ont, men det visste jag inte då. Så jag sa massa dumma saker till han. Men sista gången jag var där (då visste jag att han hade cancer) bad jag om ursäkt för allt dumt som jag hade gjort och det sista jag gjorde innan jag åkte hem var att säga .."jag älskar dig, du kommer alltid finnas i mitt hjärta".. Och sen åkte jag hem och fick aldrig mer sen han. Han avlivades pga hans cancer..

Kodak

Inge


Inge på träning på Täby galopp

Men sen hittade jag en "bra" ponny, Puh. Han var väldigt rolig men man kunde inte träna eller nånting eftersom att han var i så dålig kondition. Mamma hade oxå en häst i det stallet. Så då red vi tillsammans igen. Men efter ett halvår med honom så slutad det. Vi slutade för att Puh fick fong och det skulle inte kunna gå att rida på honom mer eftersom att han var så gammal så gick det inte att få bort fongen. (han var 17år) Och Ambroso (mammas medryttarhäst) blev likadan som Kodak. Personlighets förändrad. Han hade inte cancer men nånting var det.

Så vi slutade på dom och efter dom hittade vi Lillan. Hon var bäst. Men honn flyttade till ett dressyr stall där man bara fick hoppa på söndagar. Och jag ville ju hoppa så det skulle inte gå. Och sen i det stallet där hon flyttade till fick dom bara vara ute i hagen i 4 timmar per dag och dom fick en egen hage. Och 4 timmar var förlite för henne och sen att hon fick stå själv i en liten hage var hon inte van vid. För i hennes första stall fick hon vara med andra hästar i en stor hage. Så när man kom till stallet anföll hon en i boxen för att hon var arg för att hon bara fick vara i sin box hela tiden. Så henne slutade vi på för att hon blev farlig.

Lillan
Och då bestämde jag och Lova att vi skulle bli medrttare på varsin häst i samma stall. Och vi hittade Kenta och Jass. Men dom slutade vi på för att Jass stegrade och sånt. Och så letade vi nya. Jag kom med ett förslag att vi skulle åka ut till olika stall och sätta upp lappar. och det gjorde vi och då fick Lova ett sms av en tjej som hade en c ponny. Jag sa att hon inte skulle ta den för att det bara fanns en och vi hade ju sagt att vi skulle ha varsin. Men hon provred han ändå och nu är hon medryttare på han. Alltså det var Ludde. Och nu efter att hon tog Ludde har jag letat efter nya. Jag hittade en. Melissa. Men hon bockade hela tiden och var bara jobbig. Så det blev inget med henne.

Melissa
Och då provade jag ett arabiskt fullblod men hon ville ha pengar hellre än hjälp så hon ville ha 1000kr i månaden men det kunde inte min mamma betala så det blev inget med den.

Sudden
Så här sitter jag idag och känner att det är lite meningslöst att sitta och leta efter medryttarhästar. Men jag ska aldrig ge upp! jag ska kämpa. Jag ska hitta den rätta. Den finns nånstans. Kommer aldrig ge upp!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas du kommer hitta någon bra och fin medryttarhäst! :)

2012-02-22 @ 23:14:29
URL: http://hoppningdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0