Hittade en Andalusiehäst eller vad dom heter :)

Nu ska vi snart ha svenska/engelska.. Det är jätte tråkigt för vi gör precis ingenting, men aa igår var jag och red Apashe och då frågade mamma en tjej som hade en liten stor häst om hon behövde medryttare. Då sa hon att hon behövde det men att hon skulle flytta till Bröta med sin häst (Bröta ligger oxå i Grödinge) så det var ju inga problem för oss om hästen skulle flytta :) Men iaf, då fick jag följa med henne till ridhuset och så långerade Bea (ägaren) och jag hästen tillsammans medans mamma fixade det sista med Apashe. Jag fäljde med till ridhuset och långerade för att kolla hur han rörde sej. Hon sa att han inte är nån hopphäst utan en akademisk häst. Så hon sa att om jag ska bli medryttare på honom så måste jag kunna rida akademisk eller vara intresserad av att lära mej (han är en läromästare) Men iaf så bestämde vi en provrid tod. Nästa vecka på Söndag eller nått sånt.. När han har flyttat iaf, han flyttar nästa fredag aja nu ska jag jobba. Hejdå!

Har inga bilder på han och vet inte vad han heter men på fredag kanske jag kan ta lite bilder på han ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0