Hästarna

Lite mer information om hästarna jag ska provrida nästa vecka.
Först på tisdag, Sören. Han är en arabvalack på 160cm. Han är 10 år. Blir jag medryttare på han kommer jag mest hoppa men oxå rida dressyr och rida ut i skogen. Men när jag rider ut i skogen kommer jag rida med hans ägare och hennes andra häst eftersom varken hon eller jag vill att jag ska rida ut själv. Aa han står i Bröta, i ett hoppstall. Anledningen till att jag mest ska hoppa är för att hon redan har en dressyr ryttare så aa hon vill ha nån som hoppa oxå.
Den andra som jag ska provrida på lördagen är ett kallblod som står jätte nära Ludde. Hon är 147cm och 11 år. Hon heter Stjärna. Henne kommer jag få rida lite hur jag vill. Hon står inte i nått speciellt stall. Det är ett vanligt.
På söndagen ska jag provrida en till i Bröta. Men han står i det vanliga stallet (det finns två stall och en lösdrift) Han kommer jag inte få hoppa och inte dressyr. Med honom kommer jag få rida i skogen och lära mig Akademisk ridning. Han heter Benhur men kallas Benne eller Benny. Han är en valack på 16 år tror jag. En Andalusier.

Alla hästarna har ridhus! Och tränare på plats. Men den jag tror mest på är Sören. Men man vet ju inte förns man har provat :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0