Goodmorning!

Hej, jag glömde att blogga efter Ludde igår så tänkte göra det nu.
När jag kom till stallet så tog jag ut han i stallgången, tog av täcket och började borsta. Och som jag alltid brukar göra så "visiterar" jag hästen samtidigt som jag borstar, känner om den är svullen eller känns konstig någonstans. Och när jag började borsta Luddes framben så kändes han lite svullen på vänster framknä. Han var ganska varm där också. Så jag jämförde med hans andra framknä och det var typ kallt så jag förstod att det var något fel. Men det var inte så allvarligt eftersom han verkade inte ha ont i det, han lyfte upp benet snällt när man skulle kratsa och sånt så jag förstod inte riktigt vad det där va...
Men aja, sen kom Isabelle (ägaren, jag kallar ju Isabelle som bloggar här för BELL och ägaren för Isabelle)
och så kände hon också och hon tyckte också att det kändes lite svullet och varmt. Men inte så farligt. Vi tror att han halkade i hagen eller nåt sånt och slog i det lite kanske.
Men aja. Jag fixade klart han och sånt för Isabelle ville se hur han rörde sig så vi gick till ridhuset och jag satt upp.  Isabelle satt upp på Sprint (Ni vet hennes stora häst) och vi red lite. Han var lite stel där men verkade inte ha så mycket ont. Så jag började trava för att dom skulle se hur det såg ut då.
Sen fick Isabelle sitta upp på Ludde för hon ville känna hur han kändes och då fick jag sitta upp på hennes storhäst Sprint! :D hahah, han var sjuuuuuuuuukt stor! Och han blev ju ännu större för att jag nyss suttit på en liten ponny som är 137,5 i manken och vips så sitter jag på en storhäst som är 1,66 i manken (något sånt var det)
Och han hade as stora steg! xd hahahahahah. Men han var skitmysig! Gick på tygeln av sig själv hela tiden, även fast jag inte ens hållde i tyglarna knappt :P hahah.
Men aja. Sen så testade Isabelle att hoppa Ludde på ett kryss som låg på ungefär 40-50 cm. Han såg ganska fin ut.
Sen fick jag sitta upp på Ludde igen. Jag skulle bara rida lite som vanligt för han hade inte ont eller nåt. han var bara lite svullen eftersom att Sprint och han busar så mycket i hagen och då är det lätt att halka eller nåt. Sen när jag ridit lite på min älskade Ludde så skulle jag också hoppa krysset. Jag kände att han inte hoppade riktigt som han brukar men det blev ändå fint. Isabelle sa att det blev ett jättefint språng. Men han är lite stel i framknät.

Så jag travade och skrittade av honom, och sen gick jag in och fixade han, tog in han i boxen osv.
Sen så kom pappa och jag åkte hem :) Jag ska komma dit idag också! Då ska jag nog bara gå en mysig promenad ute. Eller så blir det promenad i ridhuset. jag är inte riktigt säker. Mer om det efter att jag varit där!
Herrå!

så söt, lilla Sprint för kanske en vecka sen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0