Miranda var ingen ponny för mig då... :/

hejhej, idag typ vid 8-10 tiden så kollade jag min mejl och jag hade fått ett nytt från Mirandas ägare. Jag blev naturligtvis jätteglad och ville kolla det på direkten. Men när jag läste vad som stod i mejlet så sjönk mitt glada humör till noll. Jag kände hur hela mig blev tung av sorg och jag ville inget annat än att springa någonstans och gråta. Ägaren ville bara att jag skulle rida ut hela tiden om jag blev medryttare på Miranda. Och det är väl kul att rida ut det är bara det att jag vill inte hela tiden rida ut, jag vill utvecklas också. Jag vill träna mer på hoppningen och kanske tävla lite. Så då gick det inte med Miranda... :/
Men jag pratade med Isabelle om det och då blev jag på bättre humör. Det var tur att jag aldrig träffat Miranda för då hade det varit betydligt jobbigare för mig att släppa henne. Men i alla fall så hade Isabelle mejlat till två stycken personer så vi får se om dom svarar. För dom behövde hjälp med två stycken ponnyer. Och det är ju betydligt mycket roligare om jag och Isabelle kan ha medryttarponny i samma stall och rida tillsammans!
Jag har också letat lite nu och hittade en riktig drömannons! Det var två hästar (Isabelle kan ha en utav hästarna) och en ponny (Jag kan ha ponnyn, den var en c-ponny) som behövde hjälp och dom stod jättenära där vi bor! + att dom hade jättefina skogsvägar och ridbanor och nästan bäst av allt, ett ridhus! Det är det jag alltid saknat hos Börkur och hos dom hästar jag varit hos. Ett ridhus. Det är så skönt med ridhus när det är kallt och mörkt ute, det kanske regnar eller snöar, då är det bara att rida i ridhuset! Och det är mycket skönare för dom som följer med ut.
När min pappa följer med ut till Börkur så brukar han få sitta i bilen för att det är så kallt, och det är ju inte så kul :/
aja, vi får se om hon svarar! Skulle vara jättekul då!
Nu ska jag ha svenska så hejdå! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0