hej! :)

Hej! :) Jag heter Lova och driver denna blogg med min kompis Isabelle! Såg att Isabelle redan sagt lite om oss så skippar att berätta om sådant ;) Berättar lite om mig själv istället!

Som sagt så heter jag Lova och är 13 år. Jag älskar hästar! Jag har ridit i hela mitt liv om jag tänker efter o.O men jag började rida liksom på riktigt när jag var 8-9 år. Då började jag rida på ridskolan. Innan jag började på ridskolan fick jag rida lite på min kompis Martins systers islandshäst Brjánn lite då och då :) Sedan så fick jag äntligen börja på ridskolan som jag tjatat om och jag var överlycklig! När jag ridit i kanske 1 halvår/1 år på ridskolan jag vet inte riktigt så blev jag medryttare på en islandshäst som stod i samma stall som Martins syrras häst!
Nu har jag varit medryttare på den islandshästen i 4 och 1 halvt år! Han heter Börkur och är 25 år. Jag älskar honom!
Men det som är lite tråkigt med honom är att han är triangelmärkt och kan inte tävla. Och jag vill gärna tävla.
Och han blev halt för några år sen och nu så har han inte så starka ben så jag får inte hoppa på han och inom ridningen så tycker jag att hoppning är roligast... :/ Så jag har letat lite efter en ny medis och hittade en! Det är en Welsh och är 9 år, den heter Miranda och jag ska komma och provrida den någon gång i veckan nu! :) det ska bli jättekul! Självklart så får pappa fota lite när jag rider den ;) haha
Nu ska jag inte göra detta inlägg förlångt vilket jag alltid råkar göra när jag startar ny blogg xd Men jaja, den som orkade läsa detta får en länkning! :D haha

här är jag och Brjánn (Martins systers häst) sommaren 2008-2009? Vet inte riktigt, men tror det var 2009 ;p
och här är jag och min medryttarhäst Börkur! :)) ♥
cya!
P.S: HPmupparna är en förkortning för Häst&Ponnymupparna! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0