Hemma

Heeeej fina bloggläsare :D
Nu är jag hemma !! Det känns skönt men tråkigt på samma gång .. Men vi ska dit igen i sommar och då ska vi va där i 2 veckor :D
Aja kan berätta lite :
Fredag:
vi kom dit och mamma hyrde Gigja som vanligt och jag tog Bläsir första dagen. vi red typ hela dagen och aa hade rooligt ;)
Lördag:
på lördagen bytte jag häst till Soldat :) han var jätte roolig och jätte sööt :D och vi red som vanligt och sen firade vi jul :D sen på eftermiddagen bytte jag häst till Töök :) eftersom att vi bara var där i tre dagar så kunde vi ta vilka hästar vi ville :D så jag hade lite olika (Bläsir Soldat Töök) men mamma hade alltid Gigja :) Och Soldat är oxå en ny häst men jag visste inte att han fanns så det var ju självklart att jag ville rida honom :
Söndag:
aa idag då, red jag Töök och mamma och jag red till en sjö och aa hade de mysigt som dom andra dagarna ;) så det är vad jag har gjort :) Och i sommar kommer inte vi kunna ta vilka hästar vi vill bara sådär för hon som äger stallet har tur ridningar oxå så då måste vi ha bestämda hästar för dom som ska tur rida måste ju kunna valja vilka hästar dom vill ha. så mina hyr hästar är Bläsir och Töök och mammas är Gigja, jag har två och mamma har bara en :P haha
Men nu kommer LITE bilder, jag tog fler med min mobil men det kommer dröja lite innan dom bilderna kommer. BILDERNA ÄR INTE SÅ BRA FÖR JAG HADE PÅ FEL LÄGE PÅ KAMERAN. Det finns sju hästar på gården men jag har bara bilder på sex av dom för Villi är ganska rädd av sej så han gick alltid undan när man kom med kameran. P.S kommer aldrig få träffa Villi igen för han är såld och dom kommer och hämtar honom i Januari :(
här är Soldat, Töök, Gigja och Bläsir :)
Den som tittar in i kameran är Soldat :)
Här är Soldat :)
Soldat
Gigja
Soldat
HAHA stallkatten ville rida på Gigja ;)
Töök :p
Sööta Töök
Gigja
Min fina Bläsir :)
Den mörk bruna är Vala och den ljusa är Soldat
Här är Dropa
Bläsir :D
Bläsir
Bläsir
Världens finaste häst, Bläsir
Vala
Hästarnas ålder:
Vala: 14 år
Dropa: 9 år
Gigja 20 år
Töök 21 år
Soldat 7 år
Villi 18 år
Bläsir 5 år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0