hejhej, provridit! :D

hej, haha. är ganska så upp i varv nu för vi har ju provridit två fantastiska hästar! Eller ja, en ponny och en häst.
Ponnyn hette JessLight eller något sånt och hästen hette Kenta som Isabelle berättade. Två RIKTIGT söta hästar!
Ponnyn som jag provred var sjukt söt. Jag typ dog lite när jag såg han. Han har min favoritfärg på hästar!
Typ mörkgrå med lite vita stänk. Så sjukt fint! Men det var bara det att han var väldigt ouppfostrad för han var ju bara 5 år och sedan så är ju ponnyer så. Busiga och sånt ;) Det får man ta. Jag tyckte det var lite obehagligt i början för Börkur, han gör ju verkligen INGENTING. han är världens snällaste häst. Och då överdriver jag verkligen inte. Han ÄR världens snällaste. Har aldrig gjort något mot mig eller Åsa. Och jag har ju ridit honom i snart 5 år och Åsa har ju haft han ända sen hon var 20 något. Nu är hon typ 55!
Men det jag försöker komma till är att börkur är ju så snäll, så jag har aldrig behövt säga till att Eyy! Nu är det jag som bestämmer här!
Så när jag behövde göra det på den här ponnyn kändes det lite jobbigt eftersom han var så ohyfsad. Men han var världens snällaste att rida! Gud så fin. Och om man bara visar vem som bestämmer så kommer det gå galant!
Isabelle ska ringa dom imorgon och säga att vi vill bli medryttare men att jag vill testa honom i någon månad.
Isabelles mamma trodde att han var så stingslig pågrund av stormen som var inatt. Det var alla hästar sa ägaren också så det är nog det som var problemet. Men annars så älskade jag honom! Jag trodde att jag skulle bli för stor men nej, det var jag inte. Mina fötter gick inte ens ner under hans mage! :D hihi
Inom ridning så är det bra att vara liten ibland! ♥
Men aa, vi uppdaterar er om detta imorgon igen när isabelle har ringt så får vi se hur det blir!
hejdå. Och föresten, jag glömde kameran hemma :( hehe men ni får säkert se bilder på dom snart för vi ska ju dit igen!
Okej det var nog allt, jag hoppas verkligen att ni orkat läsa allt ;) hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0